Меню
  • Кабінет психолога
  • Шляхами міні-проєктів
  • Творчі заходи
  • Фонд розвитку ЗДО
  • Віртуальний тур
  • Карта сайту
  • Контакти
  • Пошук

    Слався, мій Граде

     
    Ознайомлення з рідним містом - один із засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
    Успішний розвиток вихованців при ознайомленні з рідним містом відбувається за умови їх активної взаємодії з оточуючим світом емоційно-практичним шляхом: через гру, предметну діяльність, спілкування, працю, навчання, різні види діяльності, властиві дошкільному віку.
    Необхідно зазначити, що морально-патріотичне виховання дошкільнят на краєзнавчому матеріалі ґрунтується на таких засадах:
    - формування особистісного ставлення до фактів, подій, явищ у житті міста, створення умов для активного залучення дітей до соціальної дійсності, підвищення особистісної значущості для них того, що відбувається навкруги;
    - здійснення  педагогами діяльнісного підходу до залучення дітей до історії, культури, природи рідного міста, тобто вибір самими дітьми тієї діяльності, в якій вони хотіли б відобразити свої почуття, уявлення про побачене та почуте (творча гра, придумування оповідань, виготовлення поробок, придумування загадок, аплікація, ліплення, малювання, проведення екскурсій, участь у благоустрої території, охороні природи і т. п.);
    - залучення дітей до участі в міських святах з тим, щоб вони могли долучитися до атмосфери загальної радості та піднесеного настрою.
    Познайомитися із жителями рідного міста – носіями соціокультурних традицій в народних ремеслах, танцях, піснях;
    - створення відповідного розвивального середовища в групі та дошкільному закладі, яке б сприяло розвитку особистості дитини на основі народної культури з опорою на краєзнавчий матеріал (міні-музей народного побуту, предмети народного ужиткового мистецтва, фольклор, музика тощо), і яке б дозволило забезпечити потребу в пізнанні його за законами добра та краси.
    Загальновідомо, що досить складним в роботі по ознайомленню з рідним містом, особливо з його історією та визначними місцями, є складання розповіді для дошкільнят. При цьому необхідно пам’ятати наступне:
    - супроводжувати розповідь наочними матеріалами: фотографіями, репродукціями, слайдами, схемами, малюнками та ін.;
    - звертатись до дітей із запитаннями в ході розповіді, щоб активізувати їх увагу, викликати бажання щось дізнатися самостійно, спробувати про щось здогадатися, запитати. Спонукати мислення дітей проблемними запитаннями: «Як видумаєте, чому саме на цьому місці люди вирішили побудувати місто? Звідки така назва? Що вона може означати?»;
    - не називати дат: вони утруднюють сприйняття матеріалу. Використовувати такі вирази: «Це було дуже давно, коли ваші бабусі та дідусі були такими ж маленькими, як ви» або «Це було дуже-дуже-дуже давно, коли ваших мам, тат, бабусь та дідусів ще не було на світі»;
    - використовувати доступну дітям лексику, пояснювати значення незнайомих слів, не вживати спеціальної термінології, не перевантажувати розповідь складними граматичними конструкціями.
    Кожний момент ознайомлення дошкільнят з рідним містом пронизаний вихованням поваги до людини-трудівника, захисника міста, гідного громадянина. Завдання залучення дітей до життя міста, його історії, культури, природи найбільш ефективно вирішується, коли на заняттях встановлюється зв’язок поколінь та пізнання найближчого оточення обов’язково пов’язується з культурними традиціями минулого.
    Діти отримують відомості про те, що рідне місто має свою історію, традиції, пам'ятники. Знайомляться діти з об'єктами міста, які розташовані на найближчих вулицях: обласна лікарня,  поліклініка, пологовий будинок, аптеки, швидка допомога, ЗОШ №15, пошта, магазини, супермаркети, книжковий магазин «Лілея», квітковий магазин, банк,  залізничний вокзал та їх призначенням. Отримують знання про те, на честь кого споруджені пам’ятники, названо вулиці.
    File news1.dat not found

    Річний звіт керівника за 2022-2023 н.р. на сайті у розділі "Про нас"

     
    Ми в соціальних мережах:
    logo logo
    Посилання на сайти:
    logo logo
    Статистика